motivation is her make up

2012:
continue to smile. Alhamdulillah, Alhamdulillah!

2011:

smiles. Alhamdulillah. The rough journey of 2010 had made her the person she is today.
Nobody knows what the following 365 days would offer to her, but one things for sure, she will try her best not to trip twice, walk every single step with a much more positive attitude, a big huuge heart & believes that she have the most Mightiest, The Most Intelligent, The most Delicate Force with her; Allah Azzawajal. :)

Friday, August 6, 2010

pembuka


Segala puji bagi Allah, yang masih mengizinkan kita untuk bertemu.

25 sya'aban 1431H

Allahu Allah,
diri ini ingin melangkah, semula.
letih rasanya berada dalam kepompong yang saya sendiri bina.
lantaran jiwa belum kuat sepenuhnya dalam mengimani ketentuannya.

astaghfirullahalazdim.
ampunkan hamba, Ya Allah.


percayalah sahabat, saya sentiasa berusaha.
saban hari, saban masa.
saya benar2 sedang berusaha.

dan teratak ini, adalah antara bukti bahawa saya ingin kembali.
kekuatan, semangat, cita cita, perjuangan.

maaf, tiada laungan berkobar kobar
atau kata menjulang tinggi.

permulaan semula ini, sederhana cuma.
kerana diri masih lagi tersisa..
namun insyaAllah,
doa dalam hati agar yang sederhana ini,
peroleh keberkatan, hendaknya. :)

.
.
.

Bicara Aspirasi..

kata aspirasi itu,
memberi semacam hembusan halus ke dalam jiwa.
jiwa saya.

... halus, sejuk, nyaman,
namun... segar & tegar.

Maaf sahabat,
biarkan dan izinkanlah,
agar ia terus mengalir dalam diri.

namun kali ini, saya lebih mengerti.
Aspirasi yang dicitakan selayaknya hanya satu.
ya, Hanya Satu. :)



Kelmarin, Tuhan telah membantumu.
Percayalah, esok Dia masih akan tetap menolongmu.



salam baharu,

kerana syurga itu, aspirasiku.



bisik :
-alhamdulillah. penghulu hari tiba lagi..
-pernah saya khabarkan, arti arman itu, aspirasi? :)


No comments:

Post a Comment